Câteva lucruri despre această săptămână (1)

Din marea asta de griji mai mult sau mai puțin mărunte, săptămâna asta am găsit și câteva momente și lucruri frumoase de care m-am bucurat:

-Am fost la Fabrica de Scurt Metraje de la Ateneul Tătărași (Iași) și mi-a atras atenția Agora (2016) regizat de Otávio Lima și Mickael Couturier, scurtmetraj care a fost premiat pentru Best documentary short film. Au fost 8 minute de imagini care au redat metafora reușitei/succesului. Un tânăr încearcă să escaladeze un munte, oprindu-se mereu în același punct, o stâncă foarte mare care pare de netrecut. Cade de mai multe ori, se lovește, se recuperează însă tot de atâtea ori, urcă din nou. La sfârșit nu îl vedem dincolo de stâncă ci doar apropiindu-se de partea cealaltă, cea mult așteptată și privind un fluture care i s-a oprit pe mână. Cred că e o imagine foarte frumoasă a ceea ce înseamnă efortul și bucuria nu doar a succesului în sine, dar și a drumului până la succes cu toate obstacolele întâlnite.

Trailerul poate fi văzut aici.

-Am început să citesc o carte nouă, Bastarda Istanbulului de Elif Shafak care mi-a captat atenția încă de la primele pagini prin povestea Zelihei, o tânără independentă într-o lume tradițională, o frumoasă fată cu părul cârlionțat și ochi verzi care prin pașii ei prin oraș, descoperim Istanbulul ca un personaj, un fel de fundal al stărilor resimțite de caracterele cărții. Zeliha are o familie cu care nu se înțelege, în mare parte formată din femei, are o fată pe care refuză să o avorteze, Asya, fiind fructul unui viol, iar Asya care va fi considerată și numită chiar de bunica sa bastardă. E o carte care îmi trezește curiozitatea și îmi place faptul că sunt presărate descrieri ale orașului, sentimentele personajelor sunt bine conturate. Abia aștept să văd ce se mai întâmplă în următoarele pagini.

Iată și un citat mai lung, dar frumos:

„Când ieși în stradă, în ciuda întunericului care se lăsa, avu senzația că era dimineața devreme. Ploaia încetase, iar viața părea frumoasă, aproape suportabilă. Cu toate că traficul era încă infernal, iar străzile pline de noroi, mirosul înviorător de după ploaie dădea întregului oraș un aer sacru.

(…)

Instanbulul devenise parcă o metropolă fericită de un pitoresc plin de romantism, la fel ca Parisul, își spuse Zeliha; nu că ar fi fost vreodată la Paris. Un pescăruș trecu zburând jos, lansând un mesaj codificat pe care era aproape pe punctul de a-l descifra. Preț de jumătate de minut, Zeliha a fost încredințată că se afla în pragul unui nou început.”

Elif Shafak, Bastarda Istanbulului

-În rest, m-am bucurat de toamnă, aproape tot orașul e plin de crizanteme colorate care aduc un strop de veselie pe vremea mohorâtă. Azi m-am plimbat prin ploaie și printre frunze și am și fotografiat câteva din micile bucurii:

Surse:

1. https://vimeo.com/185886123

2. Elif Shafak, Bastarda Istanbulului, Iași, Editura Polirom, 2013, traducere din limba engleză de Ada Tanasă

2 gânduri despre “Câteva lucruri despre această săptămână (1)

Lasă un răspuns

