Câteva lucruri din această săptămână (2)

Ei bine, săptămâna asta a trecut foarte repede și m-am bucurat de câteva lucruri:

-Am mers la FILIT (Iași) la Seara Goncourt unde au fost invitați doi scriitori ce au primit Premiul Goncourt: Jean Rouaud și Nicolas Cavaillès. Mi-a plăcut atmosfera, discuțiile legate de stilul de scriere, despre modul în care este percepută azi literatura franceză și dincolo de asta mi-a plăcut un citat rostit de Cavaillès din cartea sa, Viața domnului Leguat pentru care a primit Premiul Goncourt pentru nuvelă și care spune povestea lui François Leguat, un exilat în vremea prigoanei împotriva hughenoților. Abia aștept să citesc cartea.

Atmosfera din portul Amsterdam e un amestec de blestem apăsător și posibilități nesfârșite. Să rătăcești aici în afara timpului, bătut de soartă, dar gata pentru orice, nefericit, dar visător, înseamnă să accepți amărăciunea fără să respingi utopia. Stranie amărăciune care, exact când se întețește, îngăduie – și chiar inspiră – speranța nebunească într-o nouă călătorie, ca și cum o călătorie în plus ar putea fi altceva decât încununarea unui eșec. Nimeni nu trăiește mai multe vieți; dacă-ți închipui că începi o a doua viață înseamnă că n-ai trăit-o cu adevărat pe prima, că ai trecut prin ea fără să crezi în ea – și nici în moartea prematură, diluată care a trădat-o. Totuși, în port, chiar dacă ești înconjurat de țipetele pescărușilor și grimasele imigranților, îți imaginezi o altă viață posibilă. Marea e frumoasă, vântul mângâietor. Ai inima grea, singurătatea furtunoasă, dar încă ți se pare că poți să faci cu ele ceva. Oare ai cu adevărat de ales?

Nicolas Cavaillès, Viața domnului Leguat

 -Am descoperit un test de personalitate interesant, numai bun pentru o mică deconectare: 16 personalities . Cuprinde descrierea tipului de personalitate rezultat și interpretarea ține cont de mai multe aspecte cum ar fi Puncte tari și slabe, relații, prietenii, stilul de părinte, înclinație spre un anumit job, spații potrivite ca loc de muncă. Simpatic, chiar m-am recunoscut în mare parte din descriere.

-Am fost în Grădina Botanică la Expoziția de flori de toamnă și m-am bucurat de muuuulte culori, de frunze dintre care pe câteva le-am adus acasă pentru presat (tot cu îndeletniciri de copil am rămas), de liniște…în fine, nu m-am putut abține să fotografiez câteva din bucuriile astea:

3 thoughts on “Câteva lucruri din această săptămână (2)

Leave a Reply

