Câteva lucruri din această săptămână (5)

Săptămâna asta a fost mai plină de sens și am simțit că mă pot odihni în voie pentru mai mult timp, asta datorită zilelor libere de 30 noiembrie și 1 decembrie.

În cele două zile, am meșterit niște flori de hârtie în culorile drapelului, am ascultat multă muzică românească, am fost prin orașul înghețat deja de frig, m-am bucurat totuși de fulgii de nea de poveste, fulgi pufoși și deși care cădeau lin ca într-un glob de sticlă. Remediul pentru frig este întotdeauna pentru mine o cană mare de ceai cu biscuiți sau prăjitură, de care m-am bucurat și de data aceasta.

Azi dimineață, mi-am ridicat coletul comandat de Black Friday și copilul din mine a zburdat de fericire când a văzut cărțile cu miros proaspăt de hârtie.

În scurta mea plimbare până la poștă, am surprins și imagini mai triste: un bătrânel sărac care hrănea din mâncarea lui porumbeii, lucru care m-a făcut să mă gândesc cât de puțin timp ne aplecăm spre cei nevoiași, noi cei care nu avem atâtea griji care să ne gârbovească sufletele, noi cei care pășim uneori indiferenți și totodată, de cealaltă parte, câtă atenție au față de ceea ce este în jur cei care au cea mai multă nevoie. Este înduioșător să vezi o asemenea imagine.

img_1272

M-am lăsat purtată de poveștile din cartea Bastarda Istanbulului (Elif Shafak), o carte pe care o citesc într-un ritm cât mai lent fiindcă îmi place mult stilul autoarei, descrierile de acolo, felul în care sunt construite personajele și vreau să dureze cât mai mult lecturarea. Iată și un citat în care ni se prezintă Istanbulul și mai că îți vine să te plimbi pe străduțele de acolo:

Totul e o adevărată aventură aici. Orașul e frumos. Seamănă cu San Francisco în anumite privințe – străzile în pantă, ceața permanentă, briza marină și chipurile boeme pe care le întâlnești în locurile în care te aștepți mai puțin. E un fel de labirint urban. Mai curând un amalgam de orașe adunate într-unul singur decât un oraș în sine. Apropo, bucătăria e fantastică.

Elif Shafak

Am avut vreme să merg și la Festivalul Internațional de Video Mapping de la Palatul Culturii, Light Up. Au fost proiecțiile a șase artiști veniți din mai multe colțuri ale lumii, de la noi, din Belgia, Italia, Mexic, Polonia.

În deschidere au cântat Golan și Muse Quartet care au făcut o atmosferă frumoasă.

img_1302

4 gânduri despre “Câteva lucruri din această săptămână (5)

  1. Si eu ador mirosul cartilor!! Tu faci ca mine, tragi cat mai mult de cartile care iti plac. Am 6 carti incepute si citesc atat de incet din ele, parca nu as vrea sa le termin niciodata. Curioasa sunt, dar de fiecare data cand termin o carte buna parca ma ia dorul de ea imediat.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

