Cum să înveți eficient o limbă străină (1)

Dintotdeauna am fost o persoană curioasă, cu ochii larg deschiși în fața lucrurilor noi. La fel mi s-a întâmplat și cu limbile străine: uitându-mă la seriale, la filme, eram fascinată de felul în care unele sună unele cuvinte și ajungeam să le memorez într-un final.

Însă, pentru a învăța o limbă străină eficient este nevoie de progrese pe care să le faci în timp. Există articole, mesaje care îți indică cum să înveți rapid, în câteva luni chiar o limbă străină. Din punctul meu de vedere, rapiditatea cu care poți învăța nu este compatibilă și cu eficacitatea învățării. O limbă străină necesită timp, dar progresele de care te vei bucura sunt chiar frumoase.

Există mai multe metode de a învăța bine limba străină pe care dorești să o cunoști, mai ales astăzi când avem atâtea resurse moderne la dispoziție. Din propria experiență, vă voi împărtăși metodele pe care le-am folosit și care mi se pare eficiente:

  • Metoda clasică: exercițiile de gramatică și lexic. Consider că nu poți da greș cu acestea. Îți poți cumpăra o carte, o culegere de exerciții pentru începători în care să ți se explice, mai întâi, teoretic o anumită lecție și apoi să rezolvi exerciții. Chiar dacă ți se par repetitive, ele te vor ajuta să îți întipărești anumite cuvinte sau strucruri gramaticale. Treptat, vei putea apoi să rezolvi exerciții din culegeri cu un nivel mai ridicat de dificultate.

 

  • Filmele și serialele: oh, da. M-aș uita mai mereu la filme și seriale, iar ele sunt o sursă importantă de a învăța lucruri noi. Reprezintă o activitate plăcută și da, te pot învăța o limbă străină. Am văzut că în străinătate se practică destul de mult dublarea filmelor în limba națională, însă mi se pare că în felul acesta, se pierde foarte mult: pe lângă emoția autentică transmisă de actori, mai este această resursă importantă, învățarea unei limbi străine. Fie că a fost vorba de franceză, spaniolă, engleză, serialele și filmele m-au ajutat enorm în dobândirea vocabularului. În seriale și filme vezi efectiv cum se exprimă zi de zi oamenii care folosesc limba respectivă și nu doar vocabularul formal, acel vocabular foarte bine îngrijit. Pot spune că e metoda mea preferată de a învăța bine o limbă străină.

 

  • Ziarele, revistele: cu toții avem câteva subiecte, hobby-uri care ne pasionează și despre care se scrie, desigur, în ziare sau reviste la nivel internațional. Personal, accesez linkurile unor ziare aproape la fiecare sfârșit de săptămână, ceea ce mă face să mă simt conectată la lumea din jur și totodată mă destinde, însă citirea acestor articole contribuie cu siguranță la sedimentarea limbii străine pe care o cunosc. În felul acesta, învăț să caut cuvinte noi și să le asimilez anumitor contexte.

 

  • Achiziționarea unor dicționare bune: mai pe la toate librăriile există dicționare de limbi străine care te pot ajuta, însă cu cât îți dorești să înveți mai mult, vei avea nevoie de un dicționar mai elaborat. De exemplu, eu am găsit cele mai bune dicționare la anticariate și mă ajută și astăzi foarte mult atunci când caut cuvinte chiar mai puțin folosite și le găsesc în aceste dicționare mari și stufoase. Poți chiar să îți propui anumite provocări, folosindu-te de dicționar: poți să îți scrii în agendă cuvinte sau expresii care ți se par frumoase, amuzante, iar activitatea asta chiar te destinde. Apoi, poți alege într-o zi, un cuvânt din dicționar și să îți propui să îl foloseși de-a lungul acelei zile într-o propoziție sau într-o discuție cu cineva.

 

  • Pinterest: consider că este un site genial, o sursă incredibilă de inspirație care acoperă o serie largă de domenii. Cu siguranță există și profiluri dedicate limbilor străine pe care îți dorești să le înveți. În plus, Pinterest are acel buton magic care îți permite să salvezi în profilul propriu ceea ce ți se pare interesant din ceea ce postează ceilalți și în acest fel, poți reveni la acea postare ori de câte ori ai nevoie.

 

În această aventură a învățării limbilor străine, există o gamă largă de metode la care poți apela. Urmează și partea a doua a articolului, stay tuned!

Sursă imagine: Pixabay

Un gând despre “Cum să înveți eficient o limbă străină (1)

Lasă un răspuns

