Cu ce asociez locurile din orașul meu

Iași. Când mă gândesc la orașul meu, mă gândesc la liniște și în același timp la energie, culoare, viață, miros de flori de tei și plimbări, multe plimbări.

Mărturisesc că în adolescență nu iubeam atât de mult Iașiul. Mi se părea puțin plictisitor, însă în ultima vreme, Iașiul are un chip mai tineresc, are parcuri mai îngrijite, oameni nițel mai veseli și evenimente care să te țină conectat cu cei din jur și care să te facă să te simți energic.

Toate cartierele, parcurile și clădirile pe unde m-au purtat pașii poartă câte o poveste, iar Iașiul este cu siguranță locul unde mă simt acasă și locul unde păstrez și culeg amintiri. Sunt, însă, unele locuri cu mai multă încărcătură emoțională și pe care le asociez cu câte o stare, un cuvânt…

Printre locurile de poveste din Iași, fac parte:

  • Strada LăpușneanuPoezie. Este strada mea preferată din Iași și nu m-aș plictisi niciodată să merg pe aici. În ciuda faptului că e o stradă destul de mică, este mai tot timpul animată de oamenii care stau la terasă vara sau de oamenii care se adună într-o atmosferă călduroasă în cafenele, iarna. Am văzut de multe ori muzicieni cu tot felul de instrumente (acordeon, mandolină…). Anticariatele, de asemenea, dau un aspect poetic și cultural Iașiului alături de cinematograful destul de vechi, dar în care încă rulează filme bune.
  • Grădina BotanicăRefugiu și Lectură – Grădina Botanică este locul în care merg atunci când simt nevoia să mă deconectez. Indiferent de anotimp, nu poți să te plictisești: are flori minunate, cactuși, mult verde, iar toamna, mă simt ca într-o pictură. Culorile odihnitoare de acolo mă fac să stau în mijlocul naturii și să privesc pur și simplu, să mă refugiez cumva de ceea ce este ‘afară’ și să citesc în liniște, să călătoresc odată cu personajele.
  • Bulevardul Ștefan cel MareTei și Tihnă. Situat în centru, aproape de Palatul Culturii, Bulevardul Ștefan cel Mare este un loc romantic, în care să te plimbi într-o zi de vară, pe sub tei, simbolul Iașului de altfel. Totodată, este un loc spiritual, poți alege să mergi la Mitropolie sau la Trei Ierarhi, ambele îți oferă o stare de pace interioară și te fac să mai uiți de griji.
  • Strada Cuza VodăTramvaie și Culori – Strada Cuza Vodă este traversată mai tot timpul de tramvaie, care au farmecul lor alături de clădirile vechi și colorate și de magazinele chic de aici.
  • Palatul CulturiiGood vibes, îmbrățișări și vată de zahăr. -Îmi place să merg la Palatul Culturii și în zona Palas. Chiar dacă e o zonă aglomerată, oamenii de aici par adesea veseli, mai ales vara când copiii aleargă, se joacă pe iarbă, fac baloane de săpun și când vezi adulți cu vată de zahăr,cu ținute lejere și bine asortate. Îmi place pentru atmosferă și pentru faptul că se organizează destul de multe evenimente interesante.
  • La Conac Tradiție. Este un loc retras în Iași pe Lascăr Catargi, o stradă lăturalnică și departe de zgomotul urban. Pe lângă faptul că găsim acolo mult verde, este o oază de liniște în care să te regăsești, să restabilești o legătură cu țara natală, cu tradițiile de aici și asta pentru că înăuntrul restaurantului vezi multe costume tradiționale, chelnerițele sunt și ele îmbrăcate în ii, pereții au motive tradiționale, meniul este la fel de autentic, iar muzica te face să îți dorești să rămâi cât mai multe ore acolo, deconectat de griji și reconectat cu natura și cu ceea ce este firesc și frumos. Pot spune că m-am simțit acolo cumva ca într-un muzeu plin de viață.
  • Strada Lascăr Catargi- Umbră și liniște– Lascăr Catargi nu este o stradă pe care oamenii se plimbă foarte des, dar tocmai asta îmi place: faptul că mă pot plimba în liniște, pot admira casele vechi și noi care chiar au o arhitectură interesantă și cred că au multe povești de spus sau de imaginat. Un loc umbros, perfect pentru zilele toride de vară.

 

  • BCU (Biblioteca Centrală Universitară) – Asociez locul asta cu tinerețea. La BCU am mers pe perioada studenției, am împrumutat o grămadă de cărți, am citit în sălile de acolo, mi-am relaxat ochii privind pe fereastră la Copoul plin de flori și oameni cu fel și fel de treburi. Lucrurile se întâmplau rapid, împrumutam cărți pe care le returnam repede, totul se întâmpla într-o agitație specifică tinereții și energiei pe care trebuie să o ai în sesiuni și în momentul redactării tezelor de licență/masterat.

bcu

 

3 gânduri despre “Cu ce asociez locurile din orașul meu

Lasă un răspuns

