Despre pofta nesfârșită de a citi

Noi, oamenii, suntem povești nescrise. Ne dorim să ne destăinuim, simțim nevoia să scoatem la iveală momente frumoase, frustrări, tristeți sau ne închidem coperțile lăsând ca tăcerea să imprime paginilor puncte de suspensie.

Suntem făcuți din povesti și tocmai acest lucru ne face să vrem să descoperim noi întâmplări ale altor oameni sau personaje. Cărțile sunt porțile către noi lumi în care ne pierdem, ne recunoaștem, ne refugiem. Și lasă pe vârful degetelor noastre amprenta unor povești magice.

Iubesc să citesc și uneori mi se întâmplă să resimt o pofta nesăbuită. Recunosc, nu mai am atât de mult timp liber ca în liceu, însă lectura unei cărți îmi stârnește mai mereu entuziasm, atunci când are de spus o poveste bună.

Cititul insumează, pentru mine, o serie de senzații, stări, culori…

Îmi place sa citesc seara, după ce merg la un concert cu muzică ce are sens, fiindcă creează o atmosfera speciala.

Îmi place sa citesc în parcuri, în locuri retrase din oraș și mai ales toamna. Cred că toamna e anotimpul cărților. Atmosfera ușor melancolică, un ceai de tei, frunzele care să foșnească între paginile cărților, castanele de pe alei fac din lectură o experiență senzorială și atât de poetică.

Îmi place sa citesc când plouă. Sunetul picăturilor de ploaie pe geam, mirosul proaspăt și răcoarea specifica îmi stârnesc mereu pofta de a citi. E ca un fel de refugiu, iar ploaia e ca un prieten care îți șoptește sa stai, sa îți încetinești ritmul alert și sa uiți de timp odată cu paginile intoarse una după alta.

Asociez cititul și cu un moment al zilei: dimineața. Iubesc sa stau pe îndelete, sa citesc câteva pagini și să privesc lumina care se răsfrânge peste mulțimea de povești.

Cititul este, cu siguranță, una dintre pasiunile mele la care nu as putea sa renunț niciodată. Este activitatea pe care o asociez cu emoții, cu momente și pe care o îndrăgesc atât de mult.

Iar vouă? Cum vă place să citiți?

Lasă un răspuns

