La novia recenzie

La Novia (2015) – un film de basm care frânge inimi

În regia Paulei Ortiz și adaptată după opera Bodas de sangre a lui Federico Garcia Lorca, La Novia (2015) este un film care îmbină momente dramatice cu elemente fantastice. Atunci când privești acest film, ai impresia că de la început și până la sfârșit te afli într-o carte de povești sau un basm care însă îți dă fiori.

Povestea își are originile în tinerețile unei femei, în rolul frumoasei Inma Cuesta care a cucerit doi bărbați: Leonardo (Alex Garcia) și iubitul de acum (Asier Etxeandia). În prezent, se pregătește o nuntă cu bărbatul bogat, cu pământuri pe care mireasa nu îl iubește, inima ei ei aparținând lui Leonardo cu care avusese o relație în trecut. Dacă mirele de acum reprezintă stabilitatea, seriozitatea și loialitatea, Leonardo este întunericul dar și gura de aer, poezia și piperul care sunt ingredientele principale ale unei povești de iubire.

Elementul magic este introdus atunci când o bătrână apare în fața miresei, avertizând-o să nu se căsătorească niciodată cu un bărbat pe care nu îl iubește. Din acest moment, neliniștea miresei crește cu fiecare clipă și totul pare sufocant: întâlnirea cu Leonardo, vedenia cu bătrâna care apare la nuntă, cioburile de sticlă și sângele care par să iasă din corpul miresei în timpul nunții, nădușeala din acel sat, totul culminând cu fuga miresei cu Leonardo.

La novia recenzie

Mi-a plăcut foarte mult felul în care au fost îmbinate simbolurile, elementele magice cu scenariul; muzica a fost, de asemenea, foarte bine aleasă, emoționând spectatorul în momentele culminante și dialogurile, poeziile rostite au fost în genul celor care îți frâng inima, dar care au o frumusețe aparte. Totodată, m-am îndrăgostit de priveliștea satului: sterp, liniștit și parcă colorat numai în nuanțe de maro și alb, iar rochia miresei și accesoriile mi-au intrat la inimă.

Un film foarte bine realizat, care face cinste cinematografiei spaniole.

Trailer-ul poate fi văzut aici.

Surse: